Lichtenstein, bir çocuk kitabından Donald Duck ve Mickey Mouse resimlerini kopyalamaya başladığında, 1960'ların Amerikan sanatını büyük ölçüde tanımlayacak bir stili keşfediyordu.
Türkiye’de sanat eserine sahip olmak son zamanlarda büyük bir ayrıcalıkmış veya sadece parası olan insanların ulaşabilecekleri bir meta gibi gösteriliyor. Avrupa’da, insanlar..
’Küçük yaştan itibaren, “gelecek bilgisayarda” sloganı ile yetiştim. Bu nedenle, yaptığım çalışmaların daima teknoloji ile bir diyaloğu olması benim için çok önemli.
AICA Türkiye, Aralık 2012-Ocak 2013 tarihleri arasında, 80 konuşmacının katıldığı 22 panelde Türkiye’deki görsel sanatlar alanını masaya yatırdı. 1980’ler döneminden Sanatta Dönüşümler, Sanatçılar, Atölyeler, Galeriler
Social Animals sergisi sosyal psikolojiden beslenerek, tüm bu toplumsal ilişkilerin birey psikolojisi üzerinde yarattığı etki ve bu yolla toplumu nasıl değiştirdiği üzerine odaklanıyor.
Konu bütünlüğü gizli tutularak; izleyicinin zaaflarını kullanır gibi, rasgele seçilmiş elemanlardan kurgular verilir. Daha sonra gelecek olan imajlar, izleyiciyi geriye götürmeye ve bütünlük kurmaya zorlar.
Hayatın çizgi romanlardan farklı olduğunu kavrayıp biraz büyüdükten sonra kahramanların resimlerini çizmeye başladım, daha sonra kahramanlardan öte anti-kahramanları daha çok sevdim.
Kara Walker, enstalasyonlarında, filmlerinde, duvar yazılarında ve desenlerinde, ilk bakışta eski moda ve oldukça çekici görünen imgeler kullanıyor – çalışmasının ismi de aynen öyle: “Kölelik! Kölelik!
İmge çok güçlü bir şey, sergi öncesi ve sonrasında göstermek, paylaşmak istediğim şey bu aslında. İnsanların virtüel dedikleri şey; insan psikolojisini, sosyolojik yapısını etkiliyor.
Sınırları her zorlayışımız da sanat seyircisi ve alıcısının algılarında küçük küçük farklılık yarattığımızı düşünüyoruz.
Ardan Özmenoğlu’nun sanatını gerçek anlamda duyumsayabilmenin yolu öncelikle “yaşamaktan” geçer.
Yahşi Baraz ile kırk yıla yakın galericilik tecrübelerine dayanarak günümüz sanatçıları, çağdaş sanatın önemli aktörleri ve sanat dünyası dinamikleri üzerine samimi bir sohbet gerçekleştirdik.
Mimarların Türk sanatına etkisi öncelikle mimarinin içine yerleştirdikleri eserlerden başlıyor. İç mimarinin bir parçası haline gelen sanat eserlerinin yerleştirilmesi çok önemli bir unsur haline geldi.
Yapıtlarında oyun oynamayı işlerinin bir parçası olarak gören Tenger, izleyiciye bireysel ve toplumsal belleği sorgulayabilecekleri sahneler kuruyor.
Zorlu Center PSM’nin ilk etkinliği dünyaca ünlü İtalyan besteci ve piyanist Ludovico Eunaudi’nin konseri olacak. Fındıkkıran Balesi, sinema müziklerinin duayen bestecisi Ennio Morricone
Küratör arabulucu olduğu için önemlidir. Sanatçının ve üretiminin iletişim ve okuma alanları üzerinde olumlu etki yapabilir, bazende aşırı kodlama yaparak ve referans vererek belirlgin güçlü bir okumaya da hapsedebilir.
Tasarımlarımın yaratılma sürecinde ise etkileşim, ilham, ergonomi, üretilebilirlik, malzeme bilgisi, moda ve daha pek çok şeyden bahsedebilirim. En büyük ilham kaynağım doğa.
Galerici ve sanatçı ayakta kalmak için birbirini besleyen iki kader arkadaşı. Bu beraberliğin geliştirici olması lazım; boğucu değil.
Bence en önemlisi resim ve müzik üzerine çalışan bir sanatçı olarak, yüksek seviyede sanat üretmek ve salt ticari düzemde sıkışmayıp kendi sanatsal dilini yüksek bir değere taşıyabilmektir.
Türkünün sözleriyle, görüntü arasında ironik bir bağ kurulur, izleyiciyi hafiften gülümsetir. Hem köyden kente geçişin estetiğini görürüz mekanda, hem de doğaya özlemin plastik versiyonunu.
Proje4L/Elgiz Müzesi'nin sahip olduğu koleksiyon, ARCO Kuruluşu tarafından 2013 Uluslararası Koleksiyonculuk Ödülü'ne değer görüldü.
Orta Doğu efsanleriyle Avrupa sanat tarihi, derin sessizlik ve tükenmeyen kelimeler yaşanan modernitelerin çoğulluğunu hatırlatırken bu hikaye zenginliği Kutluğ Ataman’ın sanat paratiğinin ana beslenme kanallarını da açıkça gösteriyor.
Küratörler, sanat yazarları ve eleştirmenler tarafından desteklenen metin bölümü ve sanatçılar bölümü ile tamamlanan bu kitap bir kullanma kılavuzu mantığında oluşturulmuş.
Modayı kavramların ifade bulduğu bir keşif alanı olarak sunan Hüseyin Çağlayan, giyimin ne anlama geldiğine dair önkabullere meydan okuyor
Rhomberg’in bahsettiği gibi bu bienal için seçilen sanatçılar değişik meşguliyetlere ve birçok estetik ve politik endişeye sahipler, ama teoride hepsi içinde bulunduğumuz anı ve gerçekliği kucaklıyorlar.
Artforum International, Art Review, Art Asia Pacific ya da Bidoun gibi uluslararası sanat kitlesi tarafından takip edilen saygın güncel sanat dergilerinin yanında yer alan RES Art World/World Art, İstanbul’da Dirimart tarafından basılıyor.
Basel’de giderek rahatlayan marketin yarattığı güven hissinin üstüste bindiği bu sene yeni bir yaratıcılık havası ve görsel zenginlik vardı.